Κυριακή 16 Αυγούστου 2009

Η Γοητεία της Μπούρκας


Αγαπημένα μου βιβλία, ανέκαθεν θεωρούσα εκείνα τα οποία εξέθεταν την καταπίεση και τα βάσανα των γυναικών που ζούσαν στις Ισλαμικές χώρες. Αν ήταν και αληθινές ιστορίες, ένας λόγος παραπάνω να καθηλωθώ και να διαβάσω ξανά και ξανά το ίδιο βιβλίο αρκετές φορές. Αυτού του είδους ιστορίες μου προκαλούν ανάμικτα συναισθήματα, από την μια λύπη, συμπόνια θυμό και οργή για τους δυνάστες και απ την άλλη χαρά και ευτυχία που είχα την τύχη να γεννηθώ και να μεγαλώσω σε μια τελείως διαφορετική χώρα.
 
Μια χώρα όπου οι γυναίκες (οι περισσότερες τουλάχιστον) έχουν το δικαίωμα και την ελευθερία να ορίσουν την ζωή τους όπως εκείνες θέλουν. Και μόνο που αυτή την στιγμή, μπορώ να γράψω σ' αυτό το ιστολόγio για το συγκεκριμένο θέμα, μακαρίζω την τύχη μου. Πριν από ένα μήνα περίπου ακούσαμε, διαβάσαμε, την δήλωση που έκανε ο Νικολά Σαρκοζί για την κατάργηση της περίφημης μπούκας αλλά και την θύελλα αντιδράσεων που ξεσήκωσε αυτή η δήλωση στο Ισλαμικό κοινό.
 
Ο πνευματικός ηγέτης των σιιτών, του οποίου το όνομα δεν θυμάμαι και ούτε θέλω να θυμάμαι για να είμαι ειλικρινής, είχε μιλήσει «για παραβίαση των ελευθεριών» αφού με την δήλωση του Σαρκοζί «καταπιέζεται η ελεύθερη βούληση των γυναικών, με δεδομένο ότι αν καταργηθεί η μπούρκα δεν θα μπορούν οι ίδιες να επιλέξουν τα φορέματα τους» Ναι, ναι όπως το διαβάζετε, οι γυναίκες του Ισλάμ έχουν την ελεύθερη βούληση να διαλέξουν τον ρουχισμό τους.
 
Εννοεί δηλαδή, αυτός ο δημοκρατικός κύριος, πως μπορούν να επιλέξουν το χρώμα της μπούρκας-νικάμπ-καλύπτρας, τι χρώμα θα είναι. Μαύρο? Μπλε σκούρο? Λουλακί? Πάντως για ροζ ή τυρκουάζ δεν φαντάζομαι, παρά είναι προχωρημένες αποχρώσεις. Όχτος η Φαντέλα Αμάρα (αυτό το όνομα υπόσχομαι να το θυμάμαι) Γαλλίδα υφυπουργός, Αλγερινής καταγωγής δήλωσε πως η μπούρκα και το νικάμπ πρέπει να καταργηθούν. Λίγο νωρίτερα είχα διαβάσει πως το Αφγανιστάν θέλει να θεσπίσει νόμο που να δίνει στον άντρα το δικαίωμα να στερεί από την σύζυγο ακόμη και το φαγητό αν αυτή«τολμήσει» να αρνηθεί να βρεθεί ερωτικά μαζί του. 

Κοινώς όποια επιθυμεί να χάσει επιπλέον κιλά , δεν έχει παρά να αρνηθεί να συμμετέχει στα σεξουαλικά παιχνίδια που της επιβάλλει ο σύζυγος. Λες και τόσα χρόνια είχε το δικαίωμα να πει «όχι» και τώρα ήρθε η στιγμή που το κράτος πρέπει να κατοχυρώσει τον αδύναμο σύζυγο και να τιμωρήσει την κακή σύζυγο. 

Αναρωτιέμαι λοιπόν, στον αστρολογικό χάρτη του Αφγανιστάν ο Ουρανός από διέλευση βρίσκεται στον 4ο οίκο και πιάνει με τρίγωνο τον Άρη, Πλούτωνα κυβερνήτες 1ου οίκου, τι καινοτομία ή ριζοσπαστική αλλαγή θα μπορούσε να φέρει σ’ αυτόν το λαό, την θέσπιση αυτού του νόμου? Η μήπως αλλαγή στην διακυβέρνηση της χώρας? Αν και οι δημοσκοπήσεις για τις επερχόμενες εκλογές που θα γίνουν στις 20 Αύγουστου μιλούν για νίκη του πρόεδρου Χαμίτ Καρζαι. Ίσως όχι από τον 1ο γύρο αλλά σίγουρα από τον 2ο. Η Νέα Σελήνη πάντως στις 20 του μήνα γίνεται επάνω στον Ήλιο και το Μεσουράνημα της χώρας και πιάνει με τετράγωνα τους Άρη, Πλούτωνα.
 
Τις ταραχές πάντως δεν θα τις γλιτώσουν ενώ οι ελαύνοντες Δίας, Ποσειδώνα μιλούν για νοθείες, μεγεθύνουν και φουσκώνουν τις ταραχές, όπως και να χει το αποτέλεσμα θα φανεί σε λίγες ημέρες. Και για να επιστρέψω στο θέμα της μπουρκας θα αναφέρω κάτι που είχα διαβάσει σε ένα βιβλίο πριν μερικά χρόνια. Το 1962 η Αίγυπτος παρουσίασε ανησυχητική πληθυσμιακή αύξηση. Το 1956 ο πληθυσμός ήταν στα 21 εκατομμύρια και το 1962 έφτασε τα 26 εκατομμύρια. Ο Γκαμαλ Νάσσερ σε μια ομιλία του, έθιξε το θέμα –προς εκπλήξεως όλων- του οικογενειακού προγραμματισμού, μιλώντας για την αντισύλληψη.
 
Για να τους πείσει μάλιστα, επικαλέστηκε το εξής απόσπασμα από το Κοράνι. «Ο Αλλάχ επιθυμεί άνεση για εσάς. Δεν επιθυμεί τα βάσανα σας και δεν έθεσε βάσανα πάνω σας με την θρησκεία» Έρχομαι τώρα εγώ η μισοξανθοχαζη και ρωτώ. Το ΕΣΑΣ αναφέρεται μόνο για τους άντρες ή και για τις γυναίκες?

Τίνα Ζαχαριαδου.







2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή Τίνα.

Χαίρομαι που σας ξαναβρίσκω, μετά από τόση ζέστη....του χρόνου θα κάνω διακοπές στη βεράντα μου!!

Το άρθρο σου είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και το κυριώτερο είναι κατάθεση προσωπικής άποψης "με φόβο και πάθος", με άλλα λόγια το αγαπημένο μου!!!

Θα μου επιτρέψεις να δώσω και τη δική μου διάσταση, χωρίς αστρολογική παράμετρο, για την οποία επιφυλάσσομαι και θα επιστρέψω διαβασμένη. Η μπουργκα τυχαίνει να είναι και δικό μου αγαπημένο θέμα.Ειδικά τώρα που δεν χρειάζεται να τρέχεις σε ξένες χώρες, αν πεταχτεις μέχρι πλατεία Κυψέλης υπάρχουν ένα σωρό.

Πιστεύω πως είμαι απο τις ελάχιστες Ελληνίδες της γενιάς μου που δεν έχω διαβάσει ούτε ένα βιβλίο τύπου "Πουλημένες" που περιγράφει γλαφυρά τι τράβηξε η γυναίκα συγγραφέας στα χέρια του μουσουλμάνου που αγάπησε.
Τι φταίει για αυτό; Καταρχήν η σκληρή μου Σελήνη στον Αιγόκερω.

Δεν μπορώ ούτε να διανοηθώ μια ξανθιά Χέλγκα ή μια ραφηνάτη Σιμόν να εγκαταλείπει την πανέμορφη πόλη της, τις μπύρες με τα λουκάνικα, τις διακοπές με τις φιλενάδες της, το κλασικό μπαλέτο της, τον ευγενέστατο Πωλ ή τον παίδαρο συμφοιτητή της για να βρεθεί στο έλεος του κάθε πικραμένου ισλαμιστή. Βέβαια ομολογώ πως το ίδιο πρόβλημα είχα και με εκείνες που άφησαν την πολιτισμένη πατρίδα τους για να βρεθούν σύζυγοι ενός παραδοσιακού Ελληνάρα στην αγνή ελληνική ύπαιθρο της δεκαετίας του 70, του '80, του '90 κι επιφυλάσσομαι...

Φυσικά ο λόγος αυτού του φαινομένου είναι τα προσωπικά βιώματα της κάθε ξανθούλας, που δυστυχώς δεν γιατρεύονται με το υψηλό βιωτικό επίπεδο και την αφθονία πόσιμου νερού. Και μια ανεπάρκεια λογικής που χαρακτηρίζει συχνά τις νέες γυναίκες κάθε πολιτισμού.

Όμως στην δική μας εποχή ο προβληματισμός για τα ψυχολογικά προβλήματα της δυτικοευρωπαίας ανήκει στην αθωότητα περασμένων δεκαετιών, τότε που η δύση ευημερούσε, ο τρίτος κόσμος λιμοκτονούσε και οι Ρωσίδες μπαλλαρίνες χόρευαν στα Μπολσόι τους και όχι στα επαρχιακά στριπτιζάδικα της χώρας μας...

Τώρα πλέον η μπούργκα είναι υπόθεση της διπλανής πόρτας, ειδικά αν κατοικείς σε υποβαθμισμένο προάστιο...

Πριν απο πολλά χρόνια, εκεί στις αρχες της δεκαετιας του 80 ο προσωπικός μου μάντης Κάλχας πρόβλεπε την Ευρώπη βορά των μουλάδων....ο ισλαμισμός είναι μια βαθιά, εκτεταμένη σε πολλές φτωχες χώρες ιδεολογία. Ο φανατισμός που δημιουργεί μόνο με έναν τρόπο μπορεί να εξαλειφθεί, με την ευημερία και την μόρφωση των λαών, των πολλών...Ένας καλοταϊσμένος και καλλιεργημένος μουσουλμάνος που αντιμετωπίζεται με σεβασμό δεν ξεκινάει τζιχάντ, εκτός αν έχει ψυχολογικά προβλήματα....

Αντίθετα ένας περιφρονημένος άνθρωπος, αμόρφωτος και θύμα εκμετάλλευσης θα αναζητήσει την περηφάνεια του στο σαρίκι του ταλιμπάν. Και θα φορέσει μπουργκα στη γυναίκα του....

Και σε ρωτάω, πόσοι καταλαβαίνουν ότι με την διείσδυση του μουσουλμανικού στοιχείου στην Ευρώπη (απερίγραπτη η πολιτική των χωρών μας και ύποπτη) αυτός ο τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων που δημιουργούν οι μουσουλμανικές νοοτροπίες είναι μονόδρομος???

Σας πεθύμησα ....Τόνια....

Τίνα Ζαχαριάδου είπε...

Αγαπητη Τονια.

Απο τις πρωτες κιολας σειρες του σχολιου, ημουν σιγουρη πως η συγγραφεας ησουν εσυ. Ομολογω πως οσο διαβαζα με ετρωγε η περιεργεια να μαθω, παρολο που απο την φυση μου ειμαι ανυπομονη (Κριος) διαβασα ολοκληρο το σχολιο για να μου επιβεβαιωθει αυτο που ηδη γνωριζα.

Χαιρομαι που βρισκεις εξαιρετικα ενδιαφερον το αρθρο αυτο, περισσοτερο δε, που καταθετεις την αποψη σου. Πραγματι, πρεπει να εισαι απο τις ελαχιστες Ελληνιδες που δεν εχουν διαβασει εστω και ενα βιβλιο του τυπου "Πουλημενες". Το συγκεκριμενο βιβλιο το εχω διαβασει τρεις φορες τουλαχιστον

Σε μια περιοδο της ζωης μου που ημουν αρκετα περιορισμενη εως καποιες φορες και ωσαν φυλακισμενη ( μην φανταστεις καμμια φυλακη η κανενα τρελλαδικο, ακομη δεν εχω φτασει εκει) και που ουσιαστικα μονο η μπουρκα μου ελειπε μην δουν οι αλλοι γυρω μου τα τοτε,καταμαυρα, μαλλια μου.

Ηταν μια πολυ δυσκολη περιοδος για εμενα με αρκετες χαρες θα ελεγα, κυριως ομως ηταν μια πολυ επικοδομητικη εποχη, γιατι συνειδητοποιησα πως οσο και αν μου περιορισουν την ελευθερια, εγω παντα θα βρισκω τον τροπο να αντιδρω, να επαναστατω και εν τελει να νιωθω ελευθερη. Σεληνη στην Υδροχοο!!!!

Εκεινο το οποιο βρισκω τραγικο ειναι να μην μπορω να αντιδρασω, ειτε ειμαι με ενα αμορφωτο και πικραμενο Ισλαμιστη, ειτε ειμαι με εναν παραδοσιακο Ελληναρα. Ετσι λοιπον συμφωνω μαζι σου πως για να εξαλειφθει ο φανατισμος χρειαζεται ευημερια και μορφωση. Ομως για ποια μορφωση μιλαμε Τονια μου, οταν η πλυση εγκεφαλου ειναι τοσο μεγαλη και καποιοι\οιες δεν μπορουν να δουν περα απο την μυτη τους.

Οταν ειδα οτι καποιες μουσουλμανες αντιδρουν στο θεμα της καταργησης της μπουρκας, το πρωτο που σκεφτηκα ειναι, πως ειναι αξιες της μοιρας του. Το δευτερο, ηταν αυτο το οποιο χρονια τωρα, ακουω απο τον πατερα μου(γιατρος στο επαγγελμα) και οχι μονο, οτι Η ΑΓΝΟΙΑ ΕΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΤΙς ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕς ΦΟΡΕΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ.

Κ εμεις σε πεθυμησαμε!
Καλο Χειμωνα!